Erena club

Na konci roku 2012 náš sbor založil spolek pod názvem ERENA CLUB KYŠICE, jehož hlavním cílem a náplní bude starost o naší Pragu RN a její prezentace.

Rok 2014

Díky mírné zimě mohly pokračovat práce na rekonstrukci vozidla. Výměna překližky, která tvoří výplně dveří byla provedena na celém voze. Velkou proměnou prošel interiér vozu. Jsou zrekonstruované dveře, kde je vyměněna nová překližka, vyměněny byly dvě boční okna, kde bylo plexisklo nahrazeno sklem. Změnu zaznamenala i přístrojová deska, která byla opískována a opatřena novým lakem. Do rekonstruované desky byly osazeny originální přístroje: tachometr, teplomět a tlakoměr oleje. Podařilo se nám sehnat i originální přepínače a ty jsme po jejich opravě také osadili. Další nákladnou akcí jsou kompletní čalounické práce sedadel. Nakonec byl interiér kabiny zcela očištěn a opatřen novým lakem.

3. května jsme byli s Erenou na atestaci v Plzni.

Další proměnou prošel interiér kabiny. Sedačky a opěradla byly odvezeny čalouníkovi. Dnes se auto může chlubit novým a důstojným interiérem. Další velkou změnou prošla zadní náprava. Ta byla kompletně osazena novými pneumatikami. Exteriér vozidla dnes zdobí původní dobové a funkční ukazatele směru tzv. mávátka. Ty se podařilo sehnat, repasovat a vrátit je na původní místo na vozidle.

14.6.2014 byla Erena pozvána na oslavy 100 let SDH Senec

Opravy a repase vozu probíhaly i v letních měsících. Jak se nám naše práce vede, bylo možné vidět 13.9. 2014 na návsi obce Kyšice, kde byla Erena vystavena.

27.9. 2014 se Erena účastnila oslav 120 let SDH Ejpovice



Září 2013

14. září jsme jeli s Erenou do Cheznovic na hasičskou soutěž

7. září byla Erena pozvána na den hasičů SDH Letkov 


Červen 2013

8. června byla naše Erena pozvána na oslavy 100. výročí založení SDH Chrást.

22. června byla Erena k vidění na kyšické návsi, kde probíhal sjezd rodáků a SDH Kyšice si připomínalo 115. výročí od svého založení a 5. let od obnovy hasičů v Kyšicích.

Erenu čekal ostrý zásah. Byl vyhlášen poplach a Erena jela k požáru. Pod vedením vedoucích mladých hasičů a velitele zásahové jednotky byl zapálen dřevěný domeček. Strojník Zdeněk Altman přivezl za houkání Pragy RN hóří, hóří na náves obce zásahové družstvo mladých hasičů, které následně požár uhasilo.

Na tuto akci jsme pozvali i ostatní hasiče z okolních obcí a mohli jste zde vidět historickou techniku: Magirus r.v. 1940 pana Prokopa z Dýšiny, Praga RN r.v. 1951 SDH Kyšice, Praga RN r.v. 1953 SDH Osek, Opel Blitz r.v. 1942 SDH Bukovec, Tatra 805 r.v. 1958 pana Večeři z Chrástu, Praga V3S r.v. 1963 pana Vopaty ze Studené, ale i modernější až tu nejmodernější a to: Škoda 706 RTHP (zvaná trambus) SDH Kyšice, Avia DVS SDH Zruč, Liaz CAS K24 SDH Ejpovice a Tatra Terrno CAS 20 SDH Dýšina. Mimo této techniky byly vidět i přenosné stříkačky PS6, PS8, PS 12 a PS 16.


Období duben - květen 2013

 28.4. byla provedena úspěšná testace našeho veterána.

8.5. jste ho mohli vidět při oslavách osvobození na kyšické návsi.

15.5. byl veterán odvezen k písmomalíři v Plzni - Újezdě, kde nám byl na dveře zhotoven nápis SDH Kyšice u Plzně..

K tomuto kroku jsme se rozhodli proto, abychom propagovali náš spolek a obec Kyšice. Kam jsme s ním zatím přijeli, tak jsme budili pozornost. Mnoho příznivců si auto fotí a rádo se vyptává na jeho historii. Pozornost budila i jeho jízda Plzní a lidé nám mávají a fotí si nás.

A hned v sobotu 18.5. jsme mohli opět obec Kyšice propagovat a to na oslavách 130. Výročí založení hasičů v Nýřanech, kam byl náš veterán pozván.

31.5. - jsme se zúčastnili V. propagační jízdy SHČMS k propagaci Hasičských Litoměřičských slavností, které se konají 7. a 8. června 2013. Naše trasa začala na náměstí v Přešticích a končila ve Smetanových sadech v Plzni. Na této akci byly vidět hned tři vozy značky PRAGA RN a to sborů SDH Kyšice, SDH Osek u Rokycan a SDH Nýřany. K vidění bylo mnoho další historické techniky. 


Březen 2013

  První březnovou deštivou sobotu, kdy již počasí celkem přálo, sníh roztál, mrazy ustoupily, se domluvila parta nadšenců ( Barták Vl. Barták R., Altman Z., Nový Fr. ) a pustila se do opravy veterána. Hlavním problémem, který se na podzim loňského roku objevil a auto vyřadil z provozu, byl vadný hlavní brzdový válec, který propouštěl kapalinu. Najít firmu, která dělá kompletní a kvalitní repase je také problém. Nakonec se to podařilo a brzdový válec byl kompletně zrepasován odbornou dílnou ve východních Čechách. Dalším problémem byly pneumatiky. Protože nikdo netuší, jak dlouho stálo vozidlo v garáži takzvaně na ráfkách, nastala obava, zda nedošlo k poškození kordových vláken v kolech. Problematiku jsme projednávali s majiteli dvou pneuservisů, ale i s odborníkem na veterány z plzeńského veterán klubu a bylo rozhodnuto o nákupu dvou nových pneu na přední nápravu. Erena má rozměr pneumatik 7,5 x 20 a sehnat dnes tento rozměr, byl opět problém a nadlidský úkol. V Evropě není výrobce. Každý, kdo měl nějakého známého se ptal a sháněl kontakty, kde pneumatiky koupit. Jedna cesta vedla až do USA, ale vojenský vzorek jsme na přední nápravu dát nechtěli. Nakonec nám pomohl Josef Prokop. Kontaktovali jsme majitele pneuservisu z Klatovska a po třech měsících telefonování a hledání jsme pneumatiky přivezli do hasičárny. Práce mohly začít. Erena byla odtažena do hasičárny, kde začaly práce na brzdovém systému instalací opraveného válce a odvzdušnění celého systému. Dále byly vyměněny přední pneumatiky. Výměnou pneumatik se provoz vozidla stal bezpečným. Kontrolou stavu pneumatik a dohuštěním prošla i zadní náprava. Vozidlo bylo promazáno, vyčištěna nádržka oleje pro přimazávání kardanového hřídele a doplněna o nový olej, vyměněn olej ve vzduchovém filtru a nádržka vyčištěna. Upravena byla i elektroinstalace pro autobaterii. Výsledek odpolední práce byl, že Erena kolem sedmé hodiny večer vyjela z garáže na testovací jízdu, která dopadla na výbornou. S úsměvem na tvářích jsme jí projeli a slavnostně zaparkovali do garáže. Můžeme říct, Erena je připravena na sezónu.